خرما

خرما در نخل خرما یافت می شود.

در شمال آفریقا و خاورمیانه از آن در بسیاری از غذاهای خشک یا تازه استفاده می شود.

در طول ماه رمضان، خرما از محبوبیت خاصی برخوردار است.

در اینجا 5 دلیل برای خوردن بیشتر آورده شده است.

خوب است بدانید خرما زاهدی امروز سرشار از آنتی اکسیدان است.

خرما نیز باید به طور منظم مصرف شود زیرا سرشار از آنتی اکسیدان است.

کاروتنوئیدها و ترکیبات فنلی در مبارزه با تجمع چربی در بدن به خصوص در رگ ها بسیار مفید هستند.

آنتی اکسیدان ها همچنین به مبارزه با پیری سلولی کمک می کنند.

خرما به لطف فیبرهای خود، به ویژه به صورت خشک مصرف می شود، به تنظیم ترانزیت روده و مبارزه با یبوست کمک می کند.

خرما

به دلیل محتوای بالای گلوکز، فروکتوز و ساکارز، منبع بسیار خوبی از انرژی برای سلول ها هستند که باعث می شود در طول فعالیت بدنی، به خصوص اگر طولانی مدت باشد، کمک خوبی به آنها کنند.

خرما به ویژه سرشار از پتاسیم است که آن را به غذای انتخابی برای ورزشکاران و افراد مسن تبدیل می کند.

آنها از شما در برابر سکته محافظت می کنند.

خرما به طور طبیعی سرشار از مواد معدنی (پتاسیم، کلسیم، فسفر و منیزیم) است، به شما کمک می کند فشار خون خود را کاهش دهید، بنابراین خطر سکته مغزی و سایر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

خرما سرشار از ویتامین است

همچنین برای ویتامین های آن است که خرما باید مصرف شود.

این میوه حاوی ویتامین های C، E، B2 و B3، اما همچنین A1، B1، B5، B6 و K است.

به عنوان مثال، ویتامین B6 برای بهبود عملکرد مغز شناخته شده است.

در مورد ویتامین E، این ویتامین می تواند بیماری عروق کرونر قلب را به تاخیر بیاندازد یا از آن جلوگیری کند.

خرما، میوه ای مقوی برای بدن ما

خرما یکی از بهترین مواد غذایی انرژی زا محسوب می شود.

آنها حاوی قندهای طبیعی مانند گلوکز، فروکتوز و ساکارز هستند.

آنها همچنین حاوی کربوهیدرات و فیبر غذایی هستند.

افزودن خرما به شیر می تواند میان وعده ای بسیار مغذی و نیروبخش به خصوص در دوران نقاهت برای کودکان و حتی بزرگسالان باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *