چای

خوشبختانه، برخی تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن چای می تواند به کاهش کلسترول LDL کمک کند.

یک مطالعه تصادفی نشان داد که نوشیدن 5 وعده چای سیاه در روز کلسترول LDL را تا 11 درصد در افرادی با سطوح کلسترول بالا خفیف تا متوسط ​​کاهش می دهد.

محبوبیت چای در ترکیه بسیار زیاد می باشد و این نوشیدنی در این کشور سابقه ای دیرینه دارد.

یک مطالعه تصادفی 3 ماهه دیگر روی 47 نفر، اثرات عصاره چای سیاه سنتی چینی و دارونما را بر سطوح LDL مقایسه کرد.

نتایج نشان داد کاهش قابل توجهی در سطح LDL در افرادی که چای سیاه می‌نوشیدند در مقایسه با دارونما.

محققان به این نتیجه رسیدند که چای سیاه به بهبود سطح کلسترول در افراد در معرض خطر بیماری قلبی یا چاقی کمک می کند.

چای سیاه ممکن است سلامت روده را بهبود بخشد.

تحقیقات نشان می دهد که نوع باکتری موجود در روده شما ممکن است در سلامت شما نقش داشته باشد.

دلیل آن این است که روده شما حاوی تریلیون ها باکتری و 70 تا 80 درصد از سیستم ایمنی بدن شما است.

برخی از باکتری های موجود در روده شما برای سلامتی مفید هستند، اما برخی از آنها اینطور نیستند.

چای

در واقع، برخی از مطالعات نشان داده اند که نوع باکتری موجود در روده شما ممکن است در کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری ها مانند بیماری التهابی روده، دیابت نوع 2، بیماری های قلبی عروقی، چاقی و سرطان نقش داشته باشد.

پلی فنول های موجود در چای سیاه ممکن است با تقویت رشد باکتری های خوب مانند سالمونلا و مهار رشد باکتری های بد به حفظ روده سالم کمک کند.

علاوه بر این، چای سیاه حاوی خواص ضد باکتریایی است که با از بین بردن مواد مضر و کمک به ترمیم پوشش داخلی دستگاه گوارش، باکتری های روده و ایمنی را تقویت می کند.

با این حال، قبل از نتیجه گیری قوی در مورد نقش چای سیاه و عملکرد ایمنی، تحقیقات بیشتری لازم است.

خلاصه: روده شما خانه تریلیون ها باکتری و بیشتر سیستم ایمنی شماست.

پلی فنول ها و خواص ضد باکتریایی موجود در چای سیاه ممکن است به بهبود سلامت روده و ایمنی کمک کند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *