زیتون

همانطور که می دانید زیتون پرورده بسته بندی  افزودنی خوشمزه به وعده های غذایی یا پیش غذا است که خواص ثابت شده متعددی دارد پیشنهاد ما استفاده منطقی از این میوه است.

زیتون کربوهیدرات کمی دارد اما چربی های زیادی دارد. آنها همچنین با چندین مزیت سلامتی از جمله بهبود سلامت قلب مرتبط هستند.

مصرف این میوه در برنامه روزانه شما بسیار آسان است و به یک رژیم غذایی مبتنی بر مواد غذایی کامل ، افزودنی عالی می دهد.

زیتون میوه ی کوچکی است که روی درختان زیتون رشد می کند ، آنها به گروه میوه ای به نام drupes یا میوه های آلویی یا میوه های سنگی تعلق دارند و مرتبط با میوه هایی مثل انبه، گیلاس، هلو، بادام و پسته هستند.

از زیتون اغلب در سالاد و ساندویچ لذت می برند ، وزن متوسط هر دانه زیتون حدود 3-5 گرم است. دسته ای از زیتون ها زمانی که نارس هستند سبز رنگ و هنگام رسیدن سیاه می شوند، نوع دیگر زیتون حتی اگر کاملاً رسیده شوند نیز سبز می مانند.

زیتون

بطور کلی زیتون دارای مقدار زیادی ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان های قدرتمند است . مطالعات نشان می دهد که آنها برای قلب مفید هستند و ممکن است از پوکی استخوان و سرطان محافظت کنند.

چربی های سالم موجود در زیتون برای تولید روغن زیتون ، یکی از اجزای اصلی رژیم غذایی فوق العاده سالم مدیترانه ای استخراج می شوند ، جایی که 90٪ زیتون ها برای تهیه روغن زیتون استفاده می شود.

فواید زیتون برای سلامت پوست: شناخته شده است که آنتی اکسیدان ها تأثیر مفیدی بر سلامت پوست دارند، زیرا به جلوگیری از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد به بافت های پوست کمک می کنند.

زیتون همچنین حاوی مقادیر زیادی بتاکاروتن، ویتامین A و ویتامین E است که نقش مهمی در تحریک بازسازی پوست و محافظت از پوست دارند.

فواید زیتون برای چشم: ویتامین A نه تنها برای سلامت پوست مفید است، بلکه برای بینایی نیز ضروری است، زیتون برای سلامت و ایمنی چشم استفاده می شود.

فواید زیتون برای دستگاه گوارش: همانطور که می دانیم زیتون منبع خوبی از فیبر غذایی است و دو نوع فیبر وجود دارد که اولی فیبر محلول است که به کاهش کلسترول و گلوکز خون کمک می کند و فیبرهای نامحلول تشویق می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *