سماق

کلسترول بالا یکی از بزرگترین عوامل خطر بیماری قلبی است.

کلسترول در رگ‌ها جمع می‌شود و باعث باریک شدن و سفت شدن آن می‌شود و بر عضله قلب فشار می‌آورد و خون را دشوار می‌کند.

خوردن سماق محلی کمک می کند تا از تجمع کلسترول در رگها جلوگیری شود و شما به انسداد عروق دچار نشوید.

تحقیقات بیشتر به مدل های حیوانی محدود می شود، اما مطالعات نشان می دهد که سماق با کاهش کلسترول برای کاهش خطر بیماری قلبی برای سلامت قلب مفید است.

بر اساس یک مطالعه از دانشگاه پزشکی تهران در ایران، سماق در کاهش سطح تری گلیسیرید و کلسترول در موش هایی که کلسترول بالایی داشتند، موفق بود.

یافته های مشابهی در مطالعه دیگری به دست آمد که نشان می دهد استفاده از ترکیب سماق و زنجبیل در جوجه ها منجر به کاهش قابل توجه سطح کلسترول می شود.

آنتی اکسیدان ها ترکیبات قدرتمندی هستند که به مبارزه با رادیکال های آزاد برای جلوگیری از آسیب سلولی و محافظت در برابر بیماری های مزمن کمک می کنند.

سماق

برخی از مطالعات حتی نشان داده اند که آنتی اکسیدان ها ممکن است خطر ابتلا به بیماری های جدی مانند بیماری قلبی، دیابت و سرطان را کاهش دهند.

سماق منبع غلیظی از آنتی اکسیدان هاست که به خنثی کردن رادیکال های آزاد و حفظ سلامت بدن کمک می کند.

اگر درد مزمن عضلانی دارید، تغییر کابینت ادویه ممکن است کمک کننده باشد.

حتی یک مطالعه نشان داد که آب سماق از همان گیاه گیاه سماق به کاهش درد عضلانی در حین ورزش هوازی در بزرگسالان سالم کمک می کند.

به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی غنی آن، می تواند به کاهش التهاب برای تسکین بیشتر درد نیز کمک کند.

التهاب نه تنها به توسعه بیماری کمک می کند و در بسیاری از تنظیمات خودایمنی نقش مرکزی دارد، بلکه نشان می دهد که التهاب ممکن است در تنظیم درد نقش داشته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *