نخود

نخود به دلیل ترکیب غذایی متعادلی که دارد، دارای خواص مفید متعددی است.

آنها هضم و نظم روده را بهبود می بخشند : نخود سرشار از فیبر است که عمدتاً از نوع محلول است.

جالب است بدانید نخود محلی قادر است در تماس با آب یک ترکیب ژلاتینی با خاصیت کیلیت ایجاد کند که به حذف موادی که به طور طبیعی در غذاها وجود دارد اما بدن نمی تواند از آنها استفاده کند کمک می کند.

فیبر غذایی همچنین برای تنظیم pH روده مفید است که برای مقابله با رشد فلور باکتریایی مضر و برای ترویج تکثیر فلور مفید ضروری است.

آنها به حفظ سطح قند خون کمک می کنند.

نخود دارای شاخص گلیسمی پایینی است.

علاوه بر این، به لطف عرضه خوب فیبر، جذب کربوهیدرات ها را کند می کند و از افزایش قند خون و تجمع قند اضافی جلوگیری می کند.

آنها همچنین منبع خوبی از منیزیم، روی و ویتامین های B هستند که به جلوگیری از تغییرات در سطح انسولین کمک می کند.

نخود

نخود منبع مهمی از مواد معدنی مانند منیزیم و پتاسیم است که به جلوگیری از فشار خون بالا کمک می کند و خطر بیماری قلبی را محدود می کند.

فیبر غذایی، که این حبوبات غنی از آن هستند، در کاهش سطح تری گلیسیرید و کلسترول LDL نیز موثر است، که هر دو مربوط به ایجاد احتمالی آسیب شناسی های قلبی عروقی، مانند تصلب شرایین، حملات قلبی و سکته هستند.

نخودها آنتی اکسیدان های ارزشمندی هستند و پلی فنول ها، فیتونوترینت ها و ویتامین های موجود در نخود به کاهش استرس اکسیداتیو و مبارزه با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند.

این انواع حبوبات همچنین منبع عالی ساپونین ها، ترکیبات گیاهی با خواص آنتی اکسیدانی شناخته شده است.

نخود علاوه بر اینکه حاوی مقدار کمی کالری است، سرشار از پروتئین و فیبر است که با هم افزایی، تخلیه معده را کند می کند.

به این ترتیب حس سیری را تقویت می کنند و به کنترل اشتها کمک می کنند.

نخود متحدان استخوان ها هستند.

بسیاری از عناصر کمیاب موجود در نخود به ساخت و نگهداری سیستم اسکلتی کمک می کنند.

در حالی که کلسیم و فسفر در معدنی سازی صحیح استخوان ها نقش دارند، آهن، منگنز و روی نقش مهمی در تولید کلاژن دارند.

نخود همچنین می تواند روی مقدار مناسبی ویتامین K حساب کند که جذب کلسیم را بهبود می بخشد و دفع آن از طریق ادرار را محدود می کند.

نخود التهاب را کاهش می دهند.

علاوه بر بهبود خواب، یادگیری و حافظه، کولین موجود در نخود به مبارزه با حالات التهابی، حتی مزمن، کمک می کند.

مصرف نخود همچنین به تولید بوتیرات کمک می کند، یک اسید چرب با زنجیره کوتاه خاص که می تواند التهاب غشای مخاطی روده بزرگ را کاهش دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *